• Promocje

DOŚWIETLANIE ZAKRĘTÓW MODUŁ DOŚWIETLANIA ZAKRĘTÓW

105,00 zł
Brutto
Ilość

Wyświetl historyczną cenę produktu

NAJNOWSZY MODUŁ MINI

.

W odróżnieniu od wielu konkurencyjnych modułów to nie jest prosty moduł na przekaźnikach tylko nowoczesny moduł z procesorem i mosfetami - nie włącza się bezsensownie gdy kierowca włączy światła awaryjne oraz jest możliwość ustawienia granicy prędkości samochodu (zwykle około 40km/h) powyżej której moduł się nie włączy.

DOŚWIETLANIE ZAKRĘTÓW - MODUŁ STERUJĄCY z dodatkową funkcją COMING/LEAVING HOME

.

Opis działania:

.

Po włączeniu kierunkowskazu moduł płynnie zapala halogen po tej stronie po której został włączony kierunkowskaz. Po wyłączeniu kierunkowskazu halogen świeci kilka sekund po czym jest płynnie wygaszany.

.

Ten moduł posiada kilka dodatkowych funkcji których nie posiadają moduły konkurencyjne.

Moduł doświetlania zakrętów przeznaczony do pojazdów samochodowych z instalacją 12V i minusem na masie (sterowanie żarówkami od plusa). Moduł realizuje 2 funkcje:

1/ Doświetlenie zakrętu po włączeniu kierunkowskazu

2/ Doświetlanie 'Coming home'

1. Doświetlenie zakrętu. Działanie funkcji polega na automatycznym włączeniu halogenu po stronie włączonego przez kierowcę kierunkowskazu. Powoduje to doświetlenie jezdni podczas wykonywania zakrętu. W momencie gdy kierowca włączy kierunkowskaz (np. lewy) moduł płynnie (w czasie około 1 sekundy) zapali lewy halogen i pozostawi go zapalonym przez cały czas włączonego kierunkowskazu. Gdy po zakończonym skręcie kierunkowskaz zostanie wyłączony, halogen pozostanie zapalony przez kilka sekund (do wyboru 2 czasy ustawiane zworką „CZAS”) po czym zostanie płynnie wygaszony. Przy założonej zworce „CZAS” po wyłączeniu kierunkowskazu halogen zaczyna gasnąć po około 5 sekundach a przy zdjętej zworce po około 3 sekundach. W celu uruchomienia funkcji wystarczy 1 impuls kierunkowskazu jednak nie krótszy niż 0,1 sekundy.

.

Jeśli w czasie działania funkcji kierowca zmieni kierunkowskaz (np. z lewego na prawy) wtedy moduł wygasi poprzedni (lewy) halogen i włączy aktualny (prawy) halogen. Jeśli w czasie działania funkcji zostaną uruchomione światła awaryjne lub zostanie wyłączona stacyjka moduł wyłączy halogen.

.

Funkcja ta może działać niezależnie od aktualnej prędkości samochodu ale można też ustawić prędkość graniczną powyżej której funkcja będzie nieaktywna - więcej w dziale „POMIAR PRĘDKOŚCI”.

2. Funkcja doświetlania „Coming Home”. Funkcja ta, znana także pod innymi nazwami to funkcja umożliwiająca doświetlenie przestrzeni przed czy wokół samochodu po wyłączeniu silnika. Pomocna np. gdy chcemy doświetlić dojście z samochodu do domu czy vice versa. Wykorzystujemy istniejące lub dodatkowe przednie oświetlenie samochodu, często są wykorzystywane przednie lampy tzw. „halogeny”.

Funkcja ta może być uruchomiona przy wyłączonej stacyjce poprzez podanie impulsu masy (-12V) na przewód brązowy. Impuls wyzwalający nie powinien być krótszy niż 0,5 sekundy.

.

Jeśli w trakcie odliczania czasu funkcja zostanie ponownie wyzwolona, czas ten jest liczony od nowa tzn. od czasu gdy zakończy się impuls wyzwalający. Jeśli w trakcie działania funkcji zostanie włączona stacyjka, funkcja jest automatycznie wyłączana.

.

Użytkownik ma możliwość ustawienia czy lampy mają świecić na 100% czy na 50% mocy za pomocą zworki „HOME”. Fabrycznie założona zworka oznacza ustawienie 100%.

.

Użytkownik ma możliwość płynnego ustawienia czasu trwania funkcji COMING HOME za pomocą potencjometru P2 w zakresie około od 8 do 45 sekund, kręcą w prawo (zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara) zwiększamy ten czas.

.

Oczywiście jeśli nie chcemy korzystać z tej funkcji pozostawiamy przewód brązowy nie podłączony.

POMIAR PRĘDKOŚCI.

Funkcja doświetlania zakrętu może działać w 2 trybach:

1/ niezależnie od prędkości samochodu – w takim przypadku zworka ID musi być założona a przewód czujnika prędkości (biały) nie podłączony lub podłączony do masy.

2/ funkcja ta może działać tylko do prędkości ustawionej przez użytkownika (40km/h lub większej).

.

W takim przypadku po przekroczeniu prędkości granicznej funkcja przestaje być aktywna. By z tego skorzystać należy zdjąć zworkę ID a przewód biały podłączyć do czujnika prędkości samochodu (przy odłączonym zasilaniu modułu). Czas pomiaru prędkości samochodu i wyłączenia funkcji (w razie przekroczenia prędkości granicznej przez kierowcę) poniżej 1 sekundy - więcej w instrukcji modułu.

Montaż i podłączenie.

Moduł montujemy w miejscu suchym z dala od elementów nagrzewających się, najlepiej montować w kabinie pojazdu wyjściem przewodów w dół. Jeśli zasilanie halogenów w samochodzie jest wspólne (są one połączone) należy je rozdzielić diodami prostowniczymi 10A tak by można było sterować nimi niezależnie wg schematu poniżej.

.

Moduł posiada 9 przewodów które podłączamy:

  • czarny : masa (-12V)
  • czerwony : +12V za bezpiecznikiem 15A na stałe
  • niebieski : +12V za stacyjką
  • fioletowy : do żarówki lewego kierunkowskazu od strony +12V
  • żółty : do żarówki prawego kierunkowskazu od strony +12V
  • brązowy : wyzwalanie „coming home” przez podanie chwilowo -12V
  • szary : wyjście prądowe na prawy halogen doświetlania zakrętów
  • zielony : wyjście prądowe na lewy halogen doświetlania zakrętów
  • biały : wejście impulsów drogi /pomiar prędkości samochodu.

.

Zawsze w ostatniej kolejności podłączamy zasilanie czyli przewody; czerwony, czarny i niebieski.

W galerii pokazano schemat montażu:

Dane techniczne:

  • zasilanie modułu 12VDC (11-14V)
  • pobór prądu podczas pracy do 100mA
  • pobór prądu podczas czuwania poniżej 13mA
  • max. obciążenie wyjść na halogeny : 2x 60W (max. 5A na jedno wyjście)
  • temperatura pracy -20 do +35C
  • wymiary sterownika (bez „uszu”) 6,7x4,7cm a wysokość 3 cm

.

Moduł jest fabrycznie nowy.

.

Tu mozna obejrzec film youtube (przykład zastosowania podobnego modułu doświetlania zakretów) :

.

https://www.youtube.com/watch?v=7ELpqkLsIOE

Posiadamy też wersje modułu z czujnikiem zmierzchu jak i też wersje ze światłami dziennymi DRL w halogenach.

.

Moduły te są dostępne w naszej ofercie.

.

Moduł jest fabrycznie nowy.

Moduł MINI występuje w czarnej lub jasnoszarej obudowie (w zależności od dostępności). Oczywiście poza kolorem obudowy niczym się nie różnią.

Najczęściej zadawane pytania przez klientów:

.

1/ Czy montaż jest trudny?

- montaż jest dość prosty i jasno opisany w instrukcji PDF wysyłanej emailem po zakupie,

.

2/ Czy trzeba kupić dwa moduły dla lewej i prawej strony pojazdu?

- nie, jeden moduł obsługuje zarówno lewą jak i prawą stronę pojazdu także do jednego samochodu wystarczy kupić JEDEN moduł,

.

3/ Czy moduł pasuje do każdego pojazdu?

- moduł jest uniwersalny pasuje do zdecydowanej większość aut, ważne by instalacja pojazdu była 12V z minusem na masie czyli żarówki były sterowane od strony plusa (+12V)

.

4/ Czy moduł jest solidnie wykonany?

- moduł jest produkowany w Polsce, oparty o nowoczesny procesor oraz tranzystory MOSFET. W module nie ma żadnych przekaźników czyli nie ma ryzyka że po pewnym czasie styki przekaźnika się "wypalą" itp. Przewody w module zastosowano także polskiej produkcji, nie grzeją się, nie łamią itd...

.

5/ Czy po włączeniu świateł awaryjnych zostają też zaświecone halogeny?

- NIE, moduł posiada procesor który rozpoznaje włączenie świateł awaryjnych i wtedy halogeny nie są zaświecane

Instrukcja do modułu wysyłana jest w formie PDF na email kupującego.

20 szt.