• On sale!

STEROWNIK do OLEJARKA ŁAŃCUCHA Scottoiler CZASOWY

zł118.00
Tax included
Quantity

View price history

STEROWNIK OLEJARKI MOTOCYKLOWEJ SOM 1.0

.

POLSKI PRODUKT WYSOKIEJ JAKOŚCI

.

Sterownik służy do sterowania elektrozaworem olejarki motocyklowej umożliwiając automatyczne smarowanie łańcucha w motocyklu. Działanie sterownika jest bardzo proste: po włączeniu stacyjki sterownik zaczyna odliczanie czasu przerwy (zawór jest wyłączony) po czym następuje cykl pracy czyli załączenie zaworu (podanie oleju na łańcuch) i dalej ponownie odliczenie czasu przerwy – czyli praca sterownika odbywa się „w pętli”.

.

Użytkownik może ustawić czas załączenia zaworu płynnie w zakresie 0,5 do 5 sekund oraz ustawić czas przerwy w zakresie od 30 sekund do 16 minut w krokach co 30 sekund przełącznikiem DIP.

.

Sterownik wyposażono w 2 dodatkowe przewody:

  • biały to wejście masowe (-12V) blokujące odliczanie czasu przerwy czyli odliczanie będzie wstrzymane tak długo jak będzie na tym przewodzie sygnał masy (jeśli dźwigienka nr 6 przełącznika DIP ustawiona jest na OFF). Podłączając biały przewód do czujnika/kontrolki biegu jałowego (neutral) praca sterownika zostanie wstrzymana gdy motocykl nie będzie w ruchu mimo że stacyjka będzie włączona. Czyli olej nie będzie podawany gdy motocyklista stoi na światłach, parkingu itp. mimo pracującego silnika motocykla. Jest też możliwość odwrócenia logiki działania czyli praca sterownika będzie wtedy blokowana gdy NIE MA sygnału masy na przewodzie białym natomiast gdy jest na nim sygnał masy sterownik będzie cyklicznie podawał olej – w takim przypadku należy ustawić dźwigienkę nr 6 przełącznika DIP na ON,
  • niebieski to wejście FAST W+, podanie na to wejście sygnału +12V powoduje 2x szybsze odliczanie czasu przerwy tak długo jak sygnał +12V występuje na tym przewodzie. Czyli jeśli dla przykładu mamy ustawiony czas przerwy 2 minuty i czas pracy elektrozaworu (podawania oleju) 2 sekundy to po podłączeniu niebieskiego przewodu do +12V czas przerwy zostanie skrócony o połowę a czas pracy pozostanie bez zmian – w tym przykładzie czas przerwy z 2 minut skróci się do 1 minuty a czas pracy pozostanie ten sam, 2 sekundy. Jest to przydatna funkcja gdy wymagane jest częstsze podawanie oleju np. szybka jazda na autostradzie czy w deszczu itp. Najwygodniej zastosować dodatkowy wyłącznik łączący przewód niebieski z plusem 12V np. na kierownicy czy panelu motocykla.

 

Sterownik posiada także 3 kontrolki LED:

  • L1 to kontrolka załączenia przekaźnika (elektrozaworu)
  • L2 to kontrolka zasilania 12V modułu
  • L3 to kontrolka sygnału masy (NEUTRAL) przewodu białego

.

Czas załączenia zaworu ustawiamy potencjometrem CZAS („P”), mamy dostępne dwa zakresy:

  • krótki (gdy zworka „Z” jest założona) w zakresie od 0,5 do 3 sekund
  • długi (gdy zworka „Z” jest zdjęta) w zakresie od 2,5 do 5 sekund

Kręcąc potencjometrem CZAS („P” na schemacie) w prawo (zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara) zwiększamy czas załączenia zaworu (w ramach danego zakresu). Ustawianie czasu potencjometrem jak i zakładanie / zdejmowanie zworki „Z” należy dokonywać przy wyłączonym zasilaniu sterownika.

.

Czas przerwy między kolejnymi załączeniami zaworu ustawiamy przełącznikiem DIP. Służą do tego dźwigienki nr 1 do 5 przełącznika. Gdy wszystkie dźwigienki są wyłączone (OFF) mamy czas minimalny 30 sekund przerwy. Włączenie dźwigienki nr 1 dodaje do czasu minimalnego kolejne 30 sekund, dźwigienki nr 2 dodaje 60 sekund, dźwigienki nr 3 dodaje 2 minuty, dźwigienki nr 4 dodaje 4 minuty a dźwigienki nr 5 dodaje 8 minut. Włączając kilka dźwigienek naraz czasy się sumują czyli gdy włączymy np. dźwigienki nr 1 oraz nr 3 na ON a resztę pozostawimy na OFF to uzyskamy czas 3 minut przerwy (30 sekund minimalne + 30 sek + 2 minuty). Ustawienia przełącznikiem DIP należy dokonywać delikatnie i przy odłączonym zasilaniu sterownika.

.

Szczegółowe informacje dotyczące ustawienia dźwigienek przełącznika DIP zawiera instrukcja.

.

 

Rysunek poniżej pokazuje położenie diod LED (L1, L2 i L3), zworki Z i potencjometru P do ustawiania czasu pracy elektrozaworu jak i też położenie przełącznika DIP w którym dźwigienki 1-5 odpowiadają za ustawienie czasu przerwy a dźwigienka 6 odpowiada za odwrócenie logiki wejścia masowego (przewód biały). Na tym rysunku widzimy wszystkie 6 dźwigienek w pozycji OFF.

Podłączenie przewodów widać na schemacie poniżej:

  • czarny do masy (minus 12V akumulatora)
  • czerwony do +12V za stacyjką i bezpiecznikiem max 3A
  • biały (opcja) to wejście sygnału masowego (-12V) np. sygnał biegu neutralnego. Sygnał -12V blokuje podawanie oleju np. podczas postoju motocykla (mimo że silnik może pracować)
  • niebieski (opcja) to wejście sygnału +12V FAST W+ powodującego 2x częstsze podawanie oleju
  • podwójny czarny przewód płaski to wyjście przekaźnika modułu (styki zwierne) czyli jeśli sterujemy elektrozawór od plusa to minus elektrozaworu podłączamy na stałe do masy (-12V) natomiast jedną żyłę czarnego płaskiego przewodu podłączamy do +12V (za stacyjką i bezpiecznikiem) a drugą żyłę do elektrozaworu od strony plus. W takim przypadku elektrozawór sterowany jest od strony plusa.

 

Dane techniczne:

  • zasilanie sterownika 11-14V
  • max obciążenie przekaźnika 3A
  • czas podawania oleju 0,5 do 5s ; czas przerwy 30s do 16 minut
  • wymiary obudowy (bez „uszu”) 66 x 48mm, grubość 31mm

Sterownik jest fabrycznie nowy.  W komplecie sterownik oraz instrukcja montażu w formie PDF (wysyłka emailem)

 

 

22 Items