- On sale!
MODUŁ HAKA SAMOCHODOWEGO 12V STEROWNIK POLSKI 13PIN
MODUŁ HAKA SAMOCHODOWEGO MH-01 +
Jest to wysokiej jakości produkt POLSKI.
Uwaga na konkurencyjne kiepskiej jakości chińskie podróbki.
Prosty i skuteczny moduł haka samochodowego do instalacji 12V (z minusem na masie) i typowego gniazda 13 pin przyczepy (oczywiście można też podłączyć pod gniazdo 7 pin jeśli takie mamy w haku) .
.
Moduł zabezpiecza komputer samochodowy przed:
- nadmiernym obciążeniem żarówkami przyczepy
- ewentualnymi zwarciami w instalacji elektrycznej przyczepy
Moduł nie stanowi istotnego obciążenia dla komputera gdyż pobór prądu przez moduł jest bardzo mały: 1-2 mA / wejście.
Moduł przeznaczony do instalacji 12V.
.
Maksymalne obciążenia poszczególnych wyjść i kolory przewodów :
- kierunkowskaz lewy (przewód żółty) 2x21W + 10W
- kierunkowskaz prawy (przewód zielony) 2x21W + 10W
- pozycyjne lewe, tablica rejestracyjna (przewód biały) 3x5W
- pozycyjne prawe, obrysowe (przewód brązowy) 3x5W
- światła stop (przewód szary) 2x21W
- światło przeciwmgłowe w przyczepie (przewód niebieski) 2x21W
- światło wsteczne / cofania (przewód żółto-zielony) 2x21W
Maksymalne całkowite obciążenie modułu to 20A.
.
Moduł może być używany w instalacjach z CAN oraz instalacjach z oświetleniem diodowym. Oczywiście musi być możliwość pobrania sygnału +12V przy zapalonej danej żarówce (np. kierunkowskazu czy stopu) na przykład przy lampie. Moduł pobiera bardzo mały prąd 1-2 mA na jedno wejście tak więc nie powoduje to występowania błędów oświetlenia w samochodzie - typowa nawet mała żarówka 12V 5W pobiera około 400-500 mA.
Moduł nie współpracuje z instalacjami gdzie 2 funkcje (np. pozycyjne i stop) są realizowane żarówką jednowłóknową poprzez PWM ! Bez problemu współpracuje z instalacjami gdzie 2 funkcje (np. pozycyjne i stop) są realizowane jedną żarówką ale 2-włóknową.
Podłączenie modułu jest banalnie proste. Należy go zainstalować w suchym miejscu wewnątrz samochodu.
Czarny przewód podłączamy do masy (-12V) a czerwony do + akumulatora poprzez bezpiecznik 20A.
.
Moduł posiada 7 WEJŚĆ sterujących oświetleniem (poprzez wygodne złącze wpinane do modułu) - należy je odpowiednio podłączyć np do żarówek tylnego oświetlenia samochodu (oczywiście po stronie plusa zasilania żarówki). Kolejnym krokiem jest podłączenie 7 WYJŚĆ oświetlenia (przewody wychodzące bezpośrednio z modułu) do gniazda przyczepy.
Wtyczka modułu posiada także dodatkowe wejście (przewód fioletowy) który opcjonalnie możemy użyć do automatycznego odłączania tylnych czujników parkowania w momencie gdy do samochodu jest podłączona przyczepa. W tym celu należy przewód fioletowy z wtyczki modułu podłączyć do pinu nr 12 gniazda przyczepy, natomiast w samej przyczepie pin 12 musi być zwarty z pinem 3 (masą). Wtedy w momencie gdy mamy podpiętą przyczepę do samochodu moduł otrzymuje na przewodzie fioletowym sygnał masy i dzięki temu jest w stanie odciąć zasilanie centralki czujników parkowania – do tego celu służy przewód czarny, płaski który wychodzi bezpośrednio z modułu. Przewód ten najprościej podłączyć na zasilaniu centrali czujników parkowania od strony masy wg poniższego schematu. Działanie jest bardzo proste: gdy nie ma podpiętej przyczepy moduł zwiera dwie żyły przewodu płaskiego co umożliwia normalne działanie czujników parkowania, natomiast w momencie podpięcia przyczepy moduł rozwiera te dwie żyły co skutkuje odłączeniem zasilania centrali czujników parkowania -nie będą one działać aż do momentu gdy odepniemy przyczepę.
.
Poniżej schemat podłączenia modułu do centrali czujników parkowania.
Moduł jest fabrycznie nowy.
W komplecie: Moduł, wiązka oraz instrukcja (PDF wysyłana emailem)
GALERIA