• On sale!

MODUŁ KOMFORTU KIERUNKOWSKAZÓW 1x 3x COMMING HOME

zł90.00
Tax included
Quantity

View price history

UNIWERSALNY MODUŁ KOMFORTU

 


Moduł komfortu przeznaczony do pojazdów samochodowych z instalacją 12V. Moduł realizuje 3 funkcje:

1/ Komfortowe kierunkowskazy

2/ Doświetlanie \'Coming home”

3/ Doświetlanie „Reverse help”

 


1. Komfortowe kierunkowskazy. Działanie funkcji polega na automatycznym włączeniu 3 lub 4 mignięć kierunkowskazu po dotknięciu dźwigni kierunkowskazów przez kierowce.

 

 

 

Moduł wykrywa włączenie kierunkowskazu przez kierowcę. Jeśli kierowca włączy dźwignię (\'kliknie\') na krótką chwilę moduł odczyta to jako impuls i automatycznie załączy 3 (lub 4 – ustawienie zworką) mignięcia kierunkowskazu, po czym wyłączy kierunkowskaz. Jest to wygodna funkcja przy np. wyprzedzaniu, zmianie pasa ruchu itp. Jeśli kierowca włączy dźwignię na dłużej lub na stałe (typowe włączenie kierunkowskazu) wtedy opisana funkcja nie włączy się. Także jeśli w trakcie trwania funkcji kierowca włączy światła awaryjne wtedy powyższa funkcja zostanie wyłączona.

 

Jeśli w trakcie działania funkcji kierowca włączy przeciwny kierunkowskaz, wtedy poprzedni kierunkowskaz zostanie wygaszony a przeciwny kierunkowskaz zostanie uruchomiony tradycyjnie lub w funkcji komfortowej w zależności od czasu załączenia przeciwnego kierunkowskazu przez kierowcę. Po zakończeniu działania funkcji moduł przechodzi do czuwania w czasie około 1 sekundy i gdy wykryje ponowne \'kliknięcie\' dźwignią kierunkowskazów cały cykl zaczyna się od nowa.

 

Użytkownik ma do wyboru uruchomienie tej funkcji na 3 lub 4 mignięcia poprzez założenie lub zdjęcie zworki „Z1 3/4„. Standardowo zworka jest założona co oznacza 3 mignięcia.

Użytkownik ma też możliwość ustawienia maksymalnego czasu \'kliknięcia\' dźwignią kierunkowskazu na 0,20 lub 0,25 sekundy w zależności od preferencji kierowcy za pomocą zworki Z2. Czas ten jest graniczny, tzn jeśli przytrzymamy dźwignię kierunkowskazów dłużej niż ustawiony czas wtedy moduł nie włączy (zostanie włączony kierunkowskaz przez tradycyjny przerywacz samochodu). Minimalny czas włączenia kierunkowskazu tak by uruchomić funkcję to około 0,02 s. Oczywiście jeśli nie chcemy korzystać z tej funkcji pozostawiamy przewody pomarańczowy i żółto-zielony nie podłączone.

 

Tu mozna obejrzec film youtube - KLIKNIJ BY OBEJRZEC FILM (przykład stosowania komfortowych kierunkowskazów)

 


 

2. Funkcja doświetlania „Coming Home”. Funkcja ta, znana także pod innymi nazwami to funkcja umożliwiająca doświetlenie przestrzeni przed czy wokół samochodu po wyłączeniu silnika. Pomocna np. gdy chcemy doświetlić dojście z samochodu do domu czy vice versa. Wykorzystujemy istniejące lub dodatkowe oświetlenie samochodu, często są wykorzystywane przednie lampy tzw. „halogeny”.

 

 


Moduł posiada 2 wyjścia przekaźnikowe zwierne także można sterować lampą od \'plusa\' lub od \'minusa\'. Czas załączenia tej funkcji może być ustawiony przez użytkownika potencjometrem TIME w zakresie około 2-20 sekund. Potencjometr tak jak zworki funkcji kierunkowskazów dostępny jest po odkręceniu pokrywy modułu.


Funkcja ta może być uruchomiona przy wyłączonej stacyjce poprzez podanie impulsu +12V na przewód biały lub podanie masy (-12V) na przewód szary. Można wykorzystać obie metody uruchamiania tej funkcji. Podłączenie zależy tylko od użytkownika, można np. uruchamiać poprzez mignięcie światłami długimi (wyzwanie plusem), podłączyć pod siłownik zamka centralnego – wtedy funkcja będzie uruchamiania automatycznie przy zamykaniu i/lub otwieraniu samochodu. Można też uruchamiać za pomocą dowolnego przycisku czy pilota zdalnego sterowania wykorzystując dodatkowy wolny kanał sterowania. Impuls wyzwalający nie powinien być krótszy niż 0,5 sekundy.

 

 

Jeśli w trakcie odliczania czasu funkcja zostanie ponownie wyzwolona, czas ten jest liczony od nowa tzn. od czasu gdy zakończy się impuls wyzwalający. Jeśli w trakcie działania funkcji zostanie włączona stacyjka, funkcja jest automatycznie wyłączana.

Oczywiście jeśli nie chcemy korzystać z tej funkcji pozostawiamy przewody biały i szary nie podłączone.


3. Funkcja „Reverse help”. Jak powszechnie wiadomo podczas cofania po łuku przód auta zachodzi na bok. Zadaniem tej funkcji jest doświetlić boki przedniej części samochodu podczas cofania. Po włączeniu biegu wstecznego obydwa halogeny zapalają się. Po wyłączeniu wstecznego halogeny zgasną. Oczywiście jeśli nie chcemy korzystać z tej funkcji pozostawiamy przewód brązowy nie podłączony.

 

 

Montaż i podłączeni jest naprawdę proste.

 

Moduł montujemy w miejscu suchym z dala od elementów nagrzewających się, najlepiej montować w kabinie pojazdu wyjściem przewodów w dół.

Moduł posiada 12 przewodów które podłączamy:


-czarny : masa (-12V)
-czerwony : +12V za bezpiecznikiem 10A na stałe
-fioletowy : +12V za stacyjką
-pomarańczowy : do żarówki lewego kierunkowskazu od strony +12V
-żółto-zielony : do żarówki prawego kierunkowskazu od strony +12V
-biały : wyzwalanie „Coming home” przez podanie chwilowo +12V
-szary : wyzwalanie „Coming home” przez podanie chwilowo -12V
-brązowy : do żarówki światła cofania od strony +12V
-2xniebieski : wyjście zwierne przekaźnika nr 1 (Coming home, Reverse help)
-2xzielony : wyjście zwierne przekaźnika nr 2 (Coming home, Reverse help)

 

Poniżej pokazano schemat montażu

 

 

 

Dane techniczne:
zasilanie modułu 12VDC (11-15V)
pobór prądu podczas pracy do 100mA
pobór prądu podczas czuwania poniżej 10mA
max. obciążenie wyjść na kierunkowskazy : 2x5A
max. obciążenie wyjść zwiernych ( 2xniebieski oraz 2xzielony) : 2x5A
temperatura pracy -20 do +30C
wymiary sterownika 9x8x4 cm

 

 

MODUŁ JEST FABRYCZNIE NOWY, NA ŻYCZENIE FAKTURA VAT.

 

W komplecie jest moduł oraz instrukcja (w formie elektronicznej pdf)

 

Kod produktu: 105

112 Items